makej mezi moraváky
Vítejte na kariérních stránkách Krajského úřadu Jihomoravského kraje, které vám pomohou nahlédnout do pracovního života našich zaměstnanců a kultury úřadu. Poznejte nás jako perspektivního zaměstnavatele, stabilní a spolehlivou instituci, která otevřeně a vstřícně komunikuje s občany a mezi sebou navzájem.
Čím se zabýváme
Krajský úřad Jihomoravského kraje spravuje tu část naší země, která je pro většinu zaměstnanců srdcovou záležitostí – Jihomoravský kraj. Prostřednictvím našich odborníků pečujeme o 1,2 mil obyvatel a podporujeme například zdravotnická zařízení, sociální zařízení a dopravní infrastrukturu.
Dále se staráme o rozvoj obcí a měst o ochranu ekosystému i lidových tradic. Se stejnou pílí budujeme vztahy s jinými kraji u nás i v zahraničí. Podporujeme kulturní i sportovní rozvoj občanů. Zároveň jsme také hrdým zaměstnavatelem, pro náš kraj pracuje více než 750 zaměstnanců, a to jak v budovách v Brně na Žerotínově náměstí, v ulicích Kounicova a na Cejlu, tak i v Břeclavi, Hodoníně a ve Znojmě.
Jak to u nás vypadá
Benefity
5 týdnů dovolené
Karta Edenred
Benefits Card 6000 Kč/rok
Pružná pracovní doba
Příspěvek při životních
a pracovních jubileích
Sick Days – 3 dny placeného zdravotního volna
Penzijní připojištění
1000 Kč/měsíc
Firemní mateřská škola
Široká nabídka vzdělávání
Stravenky
v hodnotě 130 Kč
Home office
Příspěvek na kulturní akce (divadla, festivaly)
Celoúřadové neformální akce (fotografie z akcí)
Výběrová řízení
Přidejte se k nám!
Informace pro uchazeče
V souladu se zákonem č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů se volná pracovní místa na pozice úředníků Krajského úřadu Jihomoravského kraje (s výjimkou volných pracovních míst, u kterých se sjednává pracovní poměr na dobu určitou např. z důvodu zástupu za mateřskou dovolenou, dlouhodobou pracovní neschopnost apod.) obsazují pouze výběrovým řízením.
Výběrové řízení na každé volné pracovní místo úředníka, u kterého bude pracovní poměr sjednán na dobu neurčitou nebo vznikne jmenováním, vyhlašuje ředitel Krajského úřadu Jihomoravského kraje, a to:
- na úřední desce Krajského úřadu Jihomoravského kraje v tištěné podobě,
- na internetové stránce Krajského úřadu JMK
Přihláška do výběrového řízení se v případě zájmu zasílá na konkrétní vypsané výběrové řízení poštou nebo předává v podatelně krajského úřadu, případně prostřednictvím datové schrány (ID x2pbqzq; max. velikost datové zprávy 20 MB.)
Uchazeč/ka, který/á se hlásí na některé inzerované pracovní místo musí splňovat předpoklady a požadavky stanovené pro dané výběrové řízení ke dni podání přihlášky. Současně je nutné, aby uchazeč/ka zaslal/a společně s přihláškou všechny náležitosti podle vypsaného oznámení o vyhlášení výběrového řízení.
Žádosti o zaměstnání, které nebudou konkrétně reagovat na některé ze zveřejněných výběrových řízení, budou oddělením personálním odboru kanceláře ředitele Krajského úřadu Jihomoravského kraje vráceny odesílatelům.
Dokumenty k výběrovému řízení ke stažení
Kdo dokládá prohlášení?
- Přikládá se pouze k přihlášce do výběrového řízení na místo vedoucího úředníka a nevztahuje se na občany narozené po 1. 12. 1971
- V souladu s ustanovením § 4 , odst. 3) zákona č. 451/1991 Sb., v platném znění, kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky
Kdo dokládá osvědčení?
Přikládá se pouze k přihlášce do výběrového řízení na místo vedoucího úředníka a nevztahuje se na občany narozené po 1. 12. 1971
V souladu s ustanovením § 4, odst. 1) zákona č. 451/1991 Sb., v platném znění, kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky
Kdo dokládá čestné prohlášení?
Přikládá se pouze k přihlášce do výběrového řízení na místo vedoucího úředníka a nevztahuje se na občany narozené po 1. 12. 1971.
V souladu s ustanovením § 4 , odst. 3) zákona č. 451/1991 Sb., v platném znění, kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
Kdo dokládá lustrační osvědčení?
Přikládá se pouze k přihlášce do výběrového řízení na místo vedoucího úředníka a nevztahuje se na občany narozené po 1. 12. 1971.
V souladu s ustanovením § 4, odst. 1) zákona č. 451/1991 Sb., v platném znění, kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
Výsledek výběrového řízení
Po uzavření výběrového řízení bude uchazečům zasláno písemné vyrozumění o jeho výsledku. V průběhu výběrového řízení informujeme o termínech pohovorů, testování vybraných uchazečů nebo případných změnách v organizaci výběrového řízení.
Pokud jste neobdrželi žádnou informaci, výběrové řízení stále probíhá.
Mentoring nových zaměstnanců
Do vody vhozeni nebudete!
V podmínkách Krajského úřadu JMK probíhá mentoring zpravidla po dobu 3 měsíců. Mentor doplňuje zaměstnanci potřebné informace a pomáhá s jeho začleněním do pracovního týmu, s orientací na úřadě, organizační kulturou, směrnicích a v dalších oblastech, se kterými se zaměstnanec setkává v průběhu výkonu práce.
Co říkají naši zaměstnanci
Vzdělávání a rozvoj
Vzdělávání zaměstnanců
Pro naše zaměstnance zajišťujeme nejrůznější odborná, rozvojová a bonusová školení. Zaměřujeme se na aktuální témata v odborné oblasti, která zvyšují erudovanost našich zaměstnanců. V nabídce pro zaměstnance máme také výuku cizích jazyků a e-learningové vzdělávání. Naši úředníci mají zaručených 18 dní vzdělávání v průběhu 3 let. Vzdělávání probíhá vždy v pracovní době a je hrazeno zaměstnavatelem.
Mentoring pro nováčky
Během adaptační doby mají noví zaměstnanci k ruce parťáka – mentora, který jim pomáhá s rychlejší orientací v pracovní agendě a systémech, seznámením s pracovištěm, kolegy a kolegyněmi, aby celá adaptace byla bezproblémová a noví zaměstnanci měli možnost se kdykoliv poradit či zeptat.
Speciální rozvoj klíčových zaměstnanců
Klíčovým zaměstnancům nabízíme rozmanitý program na podporu posílení jejich dovedností, angažovanosti, spolupráce a motivace. Během workshopů získávají praktické znalosti, které jsou přínosem nejen pro pracovní, ale i osobní život. Zároveň se propojí s dalšími kolegy z Jihomoravského kraje. Benefitem programu je individuální koučování, při kterém se zaměřujeme přímo na témata, která jsou pro klíčové zaměstnance aktuální a posouvají je k řešení.
Efektivní leadership
Vedoucí úředníci mají jedinečnou možnost posouvat se v úvahách, jak motivovat své podřízené, jak s nimi komunikovat v tíživých a nestandardních situacích i jak se stát vzorem a přirozeným lídrem pro ostatní. Program je sestavený tak, aby posílil a rozvíjel vedoucí roli na pracovišti skrze analýzu leadershipových rolí, koučování, výcviku v základech manažerského koučování anebo rozvojového testování. Program přizpůsobujeme potřebám vedoucích a také jejich časovým možnostem.
Studentské stáže
Jihomoravský kraj poskytuje možnost získat pracovní zkušenost již během studia studentům středních, vyšších odborných a vysokých škol absolvováním bezplatné stáže.
Informace pro zájemce o stáž
V případě zájmu o absolvování stáže na našem úřadě zašlete strukturovaný životopis na e-mailovou adresu: dostalova.petra@jmk.cz, do předmětu e-mailu uveďte „stáž“ a přiložte vyplněný Formulář žádosti o stáž.
Na základě projednání a souhlasu příslušného odboru s absolvováním stáže uzavírá Jihomoravský kraj se vzdělávací institucí smlouvu.
Pro nástup studenta na stáž je tedy podmínkou uzavřený smluvní vztah mezi JMK, vzdělávací institucí a studentem. S některými vysokými školami má JMK uzavřenou rámcovou smlouvu, v tomto případě postačí schválený Protokol o přijetí studenta na stáž.
Student je při nástupu na stáž seznámen a proškolen v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci. Po dobu trvání stáže má k dispozici pracovníka, který se mu odborně věnuje. Studentovi po absolvování stáže vystavujeme hodnocení a v rámci zpětné vazby obdrží student k vyplnění dotazník o spokojenosti průběhu stáže.
Společenská odpovědnost
Jsme institucí, která jako celek přispívá v rámci zavedení principů společenské odpovědnosti (CSR) i k ochraně životního prostředí a trvale udržitelnému rozvoji.
Naši zaměstnanci se mají možnost zapojovat do neformálních a vedením podporovaných aktivit jako například:
rozbalit příklady
kampaně Kraj bez plastu, akce Ukliďme Česko a výjezdových akcí zaměřených na lesní pedagogiku, férových snídaní s fairtrade a regionálními výrobky, Sportovního dne, Dne radosti, Setkání maminek na MD a RD, akce Do práce na kole, Avon běhu proti rakovině, finančních sbírek v rámci velikonočních a vánočních jarmarků či e-Dobrostánku s výrobky zaměstnanců, sbírek komodit (potravinová sbírka, celoroční sbírka šatstva, sbírka potřeb pro Family pointy), zajištění provozu krizové linky, různých dobrovolnických činností (aktuálně pomoc ve zdravotnických a sociálních zařízeních nebo šití roušek pro potřeby obcí Jihomoravského kraje).
Na ochraně životního prostředí se aktivně podílíme dodržováním Enviromentálního desatera zaměstnance.
Environmentální desatero zaměstnance
1. Šetřím s kancelářskými potřebami
Při výkonu svých činností jich používám vždy jen potřebné množství.
2. Šetřím papírem
Využívám přednostně prostředků elektronické komunikace, netisknu zbytečně, využívám oboustranný tisk, používám pokud je to možné recyklovaný papír.
3. Třídím odpady
K tomuto účelu využívám sběrné nádoby na papír, sklo a plasty, které jsou mi v budově KrÚ JMK k dispozici.
4. Předměty používám opakovaně
Snažím se tím minimalizovat produkované množství odpadu. Doplňuji náhradní náplně. Opakovaně používám euro obaly, šanony apod.
5. Neplýtvám vodou, teplem ani elektřinou
Teplotu v kancelářích budovy KrÚ JMK reguluji podle své potřeby.
6. Nesvítím zbytečně
Počítače, tiskárny a kopírky přepínám do úsporného režimu, při odchodu z práce je vypínám.
7. Volím nejvhodnější dopravní prostředek
Při pohybu v rámci své pracovní činnosti využívám v rámci města Brna především městské hromadné dopravy nebo chodím pěšky. Při služebních cestách vždy zvažuji vhodný dopravní prostředek a to s přihlédnutím ke všem aspektům služební cesty.
8. Sleduji novinky
V oblasti legislativy o ochraně životního prostředí a možnosti jeho ochrany využívám při provozu svého pracoviště.
9. Vzdělávám se
Průběžně se účastním vzdělávacích akcí z oblasti legislativy životního prostředí v rámci možností a nabídek zaměstnavatele.
10. Pomáhám ostatním
Komunikuji se svými partnery tak, aby i oni našli další cesty k ochraně a pozitivnímu působení na životní prostředí.
Ing. Radka Kovářová
Telefon: 541 651 246
E-mail: kovarova.radka@jmk.cz
Mgr. Martina Kučerová
Telefon: 541 651 230
E-mail: kucerova.martina@jmk.cz
Bc. Petra Skokanová Abrhámová
Telefon: 541 651 224
E-mail: skokanova.petra@jmk.cz
Ing. Radka Kovářová
Telefon: 541 651 246
E-mail: kovarova.radka@jmk.cz
Mgr. Martina Kučerová
Telefon: 541 651 230
E-mail: kucerova.martina@jmk.cz
Telefon: 541 651 224
E-mail: skokanova.petra@jmk.cz
Kde sídlíme
Hlavní budova
Žerotínovo náměstí 449/3, 601 82 Brno-střed
Další pracoviště
- v sousední budově Žerotínovo nám. 1 (jde o bývalé sídlo Moravské zemské knihovny),
- v Brně se dále nacházíme v ulicích Cejl 73 a Kounicova 13,
- na detašovaném pracovišti Odboru dopravy v Břeclavi, Hodoníně a ve Znojmě,
- na detašovaném pracovišti Odboru životního prostředí v Hodoníně a Znojmě,
- na detašovaném pracovišti Odboru kontrolního a právního v Hodoníně.